måndag 27 april 2009

Hur gör man för att bli av med ovälkomna hyresgäster? Dessa varelser har byggt ett slott till min stora fasa.. De skiter, för kärleksfullt "kurr-ljud" till läte och skiter till köpet på taket ovanför min fina balkong! Man kan höra dom dansa riverdance.. de njuter av livet och mår bra! Får en massa mysiga ungar, som bidrar till att river-dansandet ökas!!
Wiihaaaa, säger jag : Hatar de jäkla duvorna!!!!
De ska inte vara där... ska lägga på en växel och prata med ordförandet ännu en gång! Han kanske vill ha de istället? För nej, de störs inte för de har minsann inglasad balkong och inga hårbollar som dansar på sitt tak!
Tips, någon?

Måndag och 4 dagars jobbveckan har startat. Nu återstår 3 dagar kvar. På torsdag ska både jag och Ella-bus till frissan och bli lite vårfina.
Som hon har längtat...
Som hennes mor har längtat....

Underbara dagar har det varit!
Saknar någon...

Och avslutade arbetsdagen med ett härligt träningspass. Vilken kick man får och vad pigg man blir! Trodde nog att jag kunde duscha med detsamma när jag kom hem, men då skulle Ella ockupera duschen med hennes barbiesar och Betty Spaghetti dockor :-) Det är så underbart att röja undan alla tusen delar sen när man själv ska duscha! *skratt* Men så härligt att lyssna till henne, när hon är där inne... pratar och leker... stänger dörren helt, och vad gör hon då? (Hon tror inte att jag förstår!! He he) Hon tar handtvålen... och tvättar sina dockor med!
Klart de också ska vara rena! Annars vore det orättvist!

Men nu är även mina krafter på noll... trött som bara den!
Så nu ska kudden kramas!

1 kommentar:

Anonym sa...

skönt att du bloggar igen så jag vet att du lever. puss o kram raring.//Linda