torsdag 14 maj 2009

Så fick man "vab´a" två dagar. Vaknade igår natt av en gråtande dotter. Trodde först att hon drömde någon mardröm och försökte trösta henne. Hon började vifta kring ansiktet och jag undrade vad i fasiken hon höll på med... sedan var det en kaka i sängen...
Hon blev magsjuk i en halvtimmas tid, sedan var det klart! Mor och dotter delade sängen ihop resten av den natten. Skavfötters :-).
Ringde till dagis på morgonen och domen löd: 48 timmar skulle man vara hemma!
Så det var bara att gilla läget, trots att det var en pigg primadonna redan igår morse!

Igår på dagen var vi till lekparken.. jätte trevligt. Träffade folk och Ella cyklade till andra sidan av stan!
På plats tänkte jag låsa hennes cykel, vilket jag inte gjorde. Låste dock mitt eget!
Vinden började bli kall efter ett tag.. ruggigt blev det, så jag tänkte för mig själv att "vilken tur att jag inte låste Ellas cykel för jag har ju fel nycklar med mig!"...
Varav en minut senare, léendes för mig själv, komma på att "helvete... jag låste ju min!!" *ha,ha*.. hade jag nyckeln med mig???
Nooooooo!!
Ringde jouren "föräldrar är bra att ha väldigt ofta".. och de åkte förbi mig och kom med nycklar!
Tack snälla!!

Sedan så kom det trevligt besök igår kväll....
Lovely!!
Sanna och jag färgade håret på varandra... trött var jag.. skrattade så tårarna rann.. men attans så härligt!

Imorgon anländer sängen till Bjurstorpsgatan.. jag och Fredrik ska hämta den :-)! Tack Fredrik!!

Inga kommentarer: