torsdag 29 januari 2009

När man jympar.....

....."så blir man så glad. När man jympar så blir man så glad! Det vill man göra varendaste dag.. det vill man göra varje dag!!"...
Ja.. som sagt så har jag och Ella varit på hennes jympa! Stor och liten jympa! Vad innebär det? Jo, det innebär att även vi vuxna ska vara med och delta :-) dvs.. krypa runt på alla fyra och låtsas att vi är en hund *skratt* (+ i kanten för ärtpåsen man skulle balansera på ryggen!)
Detta är en stor höjdpunkt för henne i veckan. Ok, måste medge att jag idag inte riktigt kände för hennes jympa. Önskade innerst inne att hon skulle säga att "mamma, jag vill inte jympa idag".. men det skulle nog aldrig hända. Enbart önsketänkande från min sida!

Var förbi vårdcentralen idag också... Jag och Ella var där i drygt 1 ½ timma. Själva besöket tog 15 minuter på sin höjd!! Hmm.. man undrar var de sysslar med? Långa kaffepauser? En kvinna stod och rökte vid entrén.. i arbetskläder. Inte passande... hade inte velat blivit bemött av henne!

Men hur ska man då avsluta kvällen på ett bra och roligt sätt? Gör som jag gjorde nyss... Tog sönder ketchupflaskan, så botten lossnade. Ja.. lite lagom kul sådär.. färggrant kök fick jag.. och fick testa vilken uppsugningsförmåga Bambi-hushållspapper har! Betyg: godkänt!
Så testa det ska ni få se hur vackert det kan bli! Enkelt och väldigt billigt!!
Alla behöver vi små glimtar i vardagen... för grått blir det annars!

1 kommentar:

Sanna sa...

Ha,ha..va skönt o höra att det är fler än jag som kraschar saker.. ;)