söndag 25 januari 2009

Så har man gått en långpromenad på förmiddagen! Kan ju inte påstå att väglaget var det bästa! Tiina på hal is.... se upp!! Höll på att ramla och det såg nog fint ut när jag med ett hårsmån lyckades undvika fallet...

Igår var ju Sanna här som sagt och det färgades hår! Kul det där med hår... och naglar! Kankse har jag sattsat på fel yrke? Nae... trivs med att arbeta med barn också. Men att dekorera naglar och få pyssla och sätta upp andras hår, är också något som ligger mig varmt om hjärtat.

Igår när vi var på stan, så gick vi in på Åhléns för att köpa hårfärg till Sanna. Där inne fanns en kund som var aningen märklig.. men han fick mig att skratta! Han kallade butiksbiträdet för (hör och häpna) zebran :-). Denna kvinna hade en randig tröja på sig. Då vänder han sig mot butiksbiträdet och frågar om hon ville höra en rolig historia.. om just en zebra. Då säger han högt och tydligt "Vet du vad zebran sa när han skulle gå över övergångsstället? Nu syns jag, nu syns jag inte... nu syns jag, nu syns jag inte".
Hon skrattade.. han skrattade och vi skrattade! Ja.. lustiga människor finns det.

Nu lite lunch, för att sedan planera en stund.

1 kommentar:

Sussa sa...

Haha *skrattar* den var ju lite gullig!!