torsdag 22 januari 2009

"Viss kärlek är som vinteräpplen, mognar sent och håller länge."

Ganska så intressant citat må jag tycka. Vad innebär egentligen kärlek? För mig betyder kärlek oerhört mycket. Men innebörden i ordet kärlek, kan nog definieras olika... beroende på hur man upplever det!!
Äkta kärlek... där man både ger och får uppleva det.. borde vara den optimala lyckan?! Som någon en gång sa; "Det får inte bli för enkelriktat!!" Nej.. håller med.

Nog om det...
Hade en kortare dag på jobbet idag. Hämtade en glad.. energisk och sprallig tjej från förskolan. Undrar vad fröknarna dopar barnen med? Uppåtpiggande?? Hmm.. kan undra ibland. Ella busar med sin dödssjuke pappa (som har ont i hela kroppen)... :-) Hon önskar att pappa ska bli frisk snart! Dödssjuk = influensa!

Snart är en vecka avklarad på mitt nya arbete. Är oerhört tacksam över det jobb jag fick! Trivs bra...
Men huvudet är väl så fullt med allt möjligt.. så sover som en kratta. Vrider och vänder på mig.. är som en varm torktumlare.. vaknar.. tittar på klockan. Slocknar.. för att sedan upptäcka att det är bäst att vakna till igen och "rumla" runt.. :-) Tänk om man hade videoövervakning i sovrummet? Skämt å sido.. inget man vill se. Ingen höjdarsyn kan jag tänka mig.

Gick en promenad med min älskade lillasyster, Sanna nyss. Hon är en mysig flickesnärta.. som verkligen har växt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sådär ja, nu kan man ju ge en liten kommentar oxå:)
<3 du mitt lilla hjärta! Du är så go! Skönt att man har nån man kan prata med, o vad är inte då bättre än världens bästa stora syster!
Massa kramar lillsyrran!