onsdag 4 februari 2009

Jag tror minsann att jag har världens roligaste jobb (ok.. nästan i varjefall)! Trivs med kollegorna och barnen. Idag diskuterade jag och några barn om hur man blir stark! Hulken har blivit ett populärt inslag har jag märkt, framför allt hos killarna! Fattar inte vad denna gröna, hemska varelse har att komma med?? :-) Men nog har Hulken något!
När jag ställde frågan om hur man blir stark.. kom svaret att man bör äta grönsaker och dricka mycket mjölk. Haha... vuxen muta!! Ja.. diskussionen fortsatte en lång stund och det var verkligen roligt och intressant att lyssna på barnen och hur de resonerade!
På fredag har kollegorna fest.. på jobbet (!!!!), men tackade faktiskt nej denna gången. Det kommer fler möjligheter! Kände inte alls för det just nu!

Sanna och jag gjorde en rejäl kvällspromenad förut. Kallt och kyligt ute. Visst blev man varm i kroppen och det var riktigt skönt. Men gud vad jag längtar efter våren nu! Sanna är så duktig nu... hon har gått ner flera kilon (bra jobbat!!) och jag gläds med henne. Tänk Sanna.. i sommar tar vi på oss våra hotpants och tar våra kvällspromenader.. *skratt*

1 kommentar:

Sanna sa...

ha,ha.. hotpants!? Ja,vilken tur för mig att det bara är februari än så länge.. innan vi klär av oss så pass måste jag "klä av mig" några kilon till..ha,ha=)
Men ååh va man längtar tills att det blir lite varmare.. :)