söndag 15 februari 2009

Söndag kväll och kvällen till ära fick akuten besökas... Ella lyckades spräcka läppen + ett stort jack precis nedanför underläppen. Stackars liten... och stackars två mer eller mindre skraja föräldrar. Det kom så mycket blod, så en vit tvättlapp var röd inom loppet av 2 sekunder. Så i bilen användes en handduk... Usch vad hemskt!
Ella beklagade sig hemma innan vi åkte att "jag vill inte ha någon spruta". "Nej då, sa jag. De kommer bara att titta och kanske tejpa lite, men inga sprutor". Och så var ju läkaren tvungen att lägga bedövningsspruta. 3 stygn och en botox-läpp.
Nej, nu håller vi bara alla tummar att det läker fint.

Vad annars?
Helgen har gått otroligt fort igen.
Fredag kväll tränade vi intensiv pass för första gången. Jobbigt... jamen. Men skoj!!
Igår, lördag, körde vi 100 minuters pass på friskis. Så himlans roligt... allt från spinning, boxning, skivstång, gym, aerobics till hederlig jympa. Sedan åkte jag och syrran hem till mig. Gjorde oss i ordning... käka havregrynsgröt med smirnoff till efterrätt :-).
Sanna blev rödvinssugen... haha... och... blev väldigt nykter.. eller hur var det nu igen? Nej, Sanna ska inte retas med dig...
Du blev ju bra till slut i varjefall.
Kvällen fortsatte alltså i friskis anda... mmm.. !!

Alla hjärtans dag! (förr i tiden hade jag även namnsdag denna dag) haha... men namnet blev väl för gammalmodigt eller något, så den togs bort! Inte schysst!! Undrar vem som bestämmer sånt? Skulle vilja tala ett par ord med den kotten.... :-)
Fick några otroligt fina hälsningar också... <3
Ella sa redan i fredags kväll att hon hade en överraskning till mig i nattdukbordslådan.. Så på lördagmorgon var det en glad och ivrig tjej som ville väcka sin mamma för att ge överraskningen. Hon hade gjort världens finaste alla hjärtans dag- kort till mig, där det stod "Till min mamma Tiina på alla hjärtans dag, Ella"
Jag blev jätte glad!!!

Nepp.. nu dusch... plocka (nähe??)... för att sedan anfalla kudden. Imorgon vabbar jag med Ella.
Puss puss till alla er som orkar med mina inlägg!

Inga kommentarer: