onsdag 18 februari 2009



Onsdag redan! Ännu en härlig dag med Ella. Mamma och dotter-tid ihop har vi verkligen mått gott av!!

Ella gjorde i ordning pannkakssmet.. då tycker hon att pannkakorna smakar som bäst, när hon själv får göra smeten :-). Absolut!!

Vi hann ner till stan. Besökte biblioteket och köpte även duschdraperi och en ny badrumsmatta till lägenheten. Och så hittade jag en pocketbok som jag har hört talas väldigt gott om. Mia Törnbloms bok Självkänsla nu! Så den ska jag börja med ikväll tänkte jag!

"Bestäm dig för hur du vill leva ditt liv. Du har bara ett."

Taget ur hennes bok. Intressant.. för så är det ju. Man har bara ett liv. Det gäller att göra det bästa av det. Man vet aldrig vad morgondagen för med sig!

Idag ringde även dietisten som tyckte att jag skulle göra gastroskopi. Härligt va? Hmm.. inte!! Men det betyder att jag nu ska äta som "vanligt" igen! TACK!! Gluten maten har inte varit den godaste. Men jag befarar att jag snart glatt får återgå till gluten kosten igen.. Har inte så goda odds mot mig!! Men jag njuter medan jag kan... och som plåster på såren så känner jag redan av magont!! *skratt*

På fredag ska jag, Ella och mamma och pappa till IKEA. Det ska bli roligt!!

Nepp.. nu ska jag orientera mig till sängs... lägga mig skönt och läsa.. det var alldeles för länge sedan sist!

Godnatt allesammans!

1 kommentar:

Anonym sa...

DEN boken har ju haf.. recensera den för mig sen.. för ja har bara typ hunnit halva:o) puss p kram o vi kanske ses nån dag.//Linda