måndag 16 februari 2009

Sportlovsveckan har anlänt till Katrineholms kommun!
Idag har jag vab'at. Tyckte inte att Ella skulle till dagis efter gårdagens händelse.
Knappt inget har madame ätit.. stekte ägg som hon fick i sig, mängder av vätska.. och så lite glass. På eftermiddagen besökte vi tandläkaren också, som konstaterade att framtänderna sitter löst.. tandköttet är sårigt *aj,aj*.. så nu blir det till att hålla det rent med saltvatten + mjuk-mat i en veckas tid!!
Stackarn!! Hon ser ganska så bedrövlig ut... hela munpartiet är svullet.. och en rejäl fläskläpp!!
Men måste erkänna att jag och Ella haft en riktigt bra dag tillsammans! Jätte härligt! Tog ett besök till min syster Miia också på eftermiddagen. Det var alldeles för länge sedan sist!

Annars så händer det väl inte så mycket i veckan... Ella ville åka skridskor imorgon.. är lite kluven.. vet inte om jag törs ha henne ståendes på skridskor nu innan stygnen tagits bort..
Vi får nog hitta på något annat trevligt istället..
Ja, det låter bättre!! Hoppas på sol imorgon så man kan vara ute och samtidigt ladda upp batterierna en gnutta!
Det behövs nu....
Känner jag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men Fruuun.. vad hände med sessan ? vad orsakade denna fläskläpp??Ge en kram från oss på andra sidan parken o säg att hon ska krya på sig.. är ni VABiga imorogn oxå kanske ni vill komma på en kopp kaffe..eller The?? Är hemma efter lunch.. ska ta en walk på morgonen.kramen

Tiina sa...

Vad hände med sessan?? Ja du.. hopp i soffan och pang mot bordet.. sen var det klart!! Ett par lite blod (kändes det som) och akuten. 3 stygn. Framtänderna lösa.. sårigt tandkött... ja! Härligt va? Vabar hela veckan ut... Vi ska till Baggetorp idag på eftermiddagen, men kanske någon annan dag här. Är sugen på att åka till Ikea kanske... hmm?? Ringer dig...
Puss puss!!

Anonym sa...

Men lilla gumman då... rackarns. Kanske kan vi leka på torsdag då? på kvällen är jag solo.. Micke ska mekka bil. Eller ska Frun till IKEA? vad roligt.. kanske får be dej att köpa värmeljus? Det är ju ett MÅSTE. Jag har en kartong till dej... som är en flyttgarderob..ööhhh.. svårt att förklara men jag köpte fel iaf. Vi får höras av. kram//Linda