måndag 2 februari 2009

"Kärlek är en resa utan kompass i ett väglöst land. Ett äventyr."
-Anne Swärd-
Måndag... ny vecka och ny månad! Februari redan.. och så glädsamt att våren börjar närma sig! Nästa månad flyttar jag och Ella, och det ser jag fram emot nu. Riktigt mycket!
Försökte förklara för henne varför vi flyttar isär. Inte så lätt att förklara det på ett sådant sätt att ett barn på snart 5 år förstår det.
Har försökt, utifrån mitt bästa, förklara att ibland älskar inte en mamma och en pappa varandra. De pussas och kramas inte, som man annars gör. Då är det bättre att de bor i olika lägenheter. Men att vi båda finns för henne som innan. Fick följdfrågan "varför det kunde bli så?".
Det jag fick höra ofta under min studietid var att "Det barn inte vet har de ont av".
Men jag ser på det hela positivt och detta kommer att bli riktigt bra. Mycket bättre än det är just nu. Ja.. känner verkligen att nu är det dags!
Och Ella har en riktigt bra pappa.
Ikväll blev jag ompysslad av min höggravida frisör Maria. En duktig tjej som jag trivs med!! Efter det var det snart dags för boxning! Där kan man verkligen få ur sig negativ-energi, ledsamhet, som man verkligen inte vill bära på.. inte för mycket i varjefall! :-).. vill vara den glada Tiina... omringas av positiv energi... det gör en glad! Folk som är glada, smittar av sig, inte sant? Och det bidrar till att jag också blir glad!
Tro´t eller ej, men i skrivandets stund har jag ett léende på läpparna!

1 kommentar:

Sanna sa...

Helt underbart med glada människor!:) Du är definitivt en sån! Alltid lika kul med dig i närheten, leendet är aldrig långt borta! Tack för boxningsmatchen!
Godnatt!! Puss o kram //Lillsyrran