fredag 27 februari 2009

Vad blir en fruktsallad i mänsklig format?!
Ganska så intressant.. för inte ens jag vet det :-) Min fruktsallad skulle för tillfället vara ganska så rörig!
Skålen skulle vara aningen för full också och då är det lätt att det rinner över!!
Men när man äter fruktsallad, så får man ju oftast en ganska så frisk och fräsch känsla. Man blir glad, pigg och vill ha mer...
En sådan fruktsallad vill jag ta del av.
Ett liv som består av glädje!!

Visst.. ett liv kan inte enbart bestå av glädjeämnen.. nej, jag vet det!
Man ska gå igenom sorger och diverse processer i sitt liv. Det vet jag!
Den största sorgen i mitt liv var när jag miste mina två små änglabarn. Men även detta har stärkt mig otroligt mycket.. har bearbetat det och lärt mig att leva med det. Folk säger att "tiden läker alla sår"... vet inte om jag köper det... de som inte varit med om det, kan lätt uttrycka sig så. Jag kan mer säga som jag skrev nyss, att man lär sig att leva med det.
Blev lite glad, för det var en kollega på jobbet som hade mist sitt barnbarn i ungefär samma graviditetsvecka då jag förlorade mina. Berättade för henne vad jag upplevt och sa som så att man kommer vidare, men låt det ta tid!
Hon kom återigen till mig dagen efter och tackade mig och att mina ord hade hjälpt otroligt mycket..
Då kände jag mig glad!

Livet ska kännas ibland...
Det har säkert någon mening...
Jag har lärt mig att man inte ska ta någonting för givet...
Men livet är för kort för att man ska ha det tråkigt!

Blev så glad idag när jag var och tränade. Passet som var innan, där fanns min lillasyster och tränade. Hon om någon, är värd, allt! En bättre syster får man leta efter! Såg på henne och... Sanna som jag skrev till dig förut.. så fin du har blivit... som en ny blomma som vaknat till liv!! Jätte härligt!!
Till svars fick storasyster: Tack darling! Det där värmde! Älskar Dig! Du betyder oerhört mycket för mig!! Puss puss!!
:-)... dessa glädjeämnen ska också ingå i fruktsalladen..
Haha.. jag är trött nu... mänsklig fruktsallad... hmm.. vart får man allt ifrån?? *skratt*

Nära till skratt bör man ha... ett leende på läpparna:: Då blir livet helt annat!
Och under kvällens träning... :-) Då är livet som bäst!
Natti natti!

4 kommentarer:

Sanna sa...

du underbara syster. Tänk va
lyckligt lottad jag är som har dig!
Men du ska även veta att jag finns här för dig, i vårt o torrt!!
Till din fruktsallad..(ha,ha..du är för söt du, vart får du allt ifrån;)..)snart har du den godaste av de alla:)
kramar i massor!

Anonym sa...

Ooo jag hoppas att Din fruksallad kommer innehålla en banan, kanske 2 vindruvor eller iaf nektariner o en massa god "fruktsaft"... o en jädra massa PASSIONsfrukt.
Jag längtar fasen till ja ska komma o mysa på din balkong*hehe*med en kopp The, eller en kall smirnoff.o Sanna, GRATTIS till dig:o) Systra di har berättat HUR duktig du är.. KUL. Nu ska ja ta hand om min son som är magsjuk, eller nåt. kram fr Linda

Tiina sa...

Linda.. den där fruktsalladen lät alldeles underbar!!! Den goda fruktsaften... sväljer man den, eller spottas det ut?? *asgarv*
Och du mysan.. ska INVIGA Tiinas balkong!! Så är det!! Puss puss!!

Anonym sa...

Hmm.. man kan ju alltid hoppas på att fruktsaften är fräsch.. beror ju såklart på ingredienserna.*heheh* nu ska ja ta hand om mina grabbs som är magsjuka.. med andra ord så böir det ej så mkt frusallad hära.
puss o kram hjärtetrollet